Primul transport al caiacului a fost la locul de depozitare peste iarnă. Timp de o săptămână am studiat cum să îl fixez pe mașină pentru un transport sigur și fără deteriorări. Pentru asta am avut nevoie de următoarele:
Bare transversale pentru plafonul mașinii.
Tub izolator țevi al cărui diametru interior să se potrivească peste barele transversale. La mine a mers 35mm x 19mm x 1m (2 bucăți). Acesta a fost fixat pe bare transversale pentru a absorbi șocurile de la drum și pentru a proteja caiacul.
Patru coliere rapide din plastic, pentru fixarea tubului izolator pe barele transversale.
Două chingi de legătură cu cataramă, 25mm x 3,5m (ATENȚIE! Nu chingă cu clichet pentru că aceasta poate zgâria caiacul și pune presiune prea mare).
Două prinderi T, create de mine din lemn și sfoară pentru a ajuta la asigurarea din față și spate a caiacului.
Șnur/coardă PES de 4 mm pentru legături (două bucăți de câte 4m fiecare)
Pașii urmați pentru fixare au fost simpli și rapizi.
Mai întâi am urcat caiacul pe mașina, cu partea superioară în jos, cu ajutorului unui vecin.
Apoi am legat cele două chingi de barele transversale.
Folosind o prindere T și sfoară am asigurat caiacul în partea din față.
Folosind a doua prindere T și sfoară am asigurat caiacul în partea din spate.
IMPORTANT! Deși chingile l-au fixat foarte bine, asigurarea caiacului în față și spate este necesară în timpul transportului pentru a evita situațiile neplăcute ce pot apărea pe traseu (frânare bruscă, accelerare bruscă). De asemenea, curentul de aer din față transformă caiacul într-o velă, facând asigurarea acestuia necesară în partea din față.
Nodurile folosite pentru fixare (le voi reda denumirile în engleză pentru că nu le știu în română): bowline, alpine butterfly și trucker’s hitch.